![]() |
![]() Радио NRD2 Култура
Програма / Култура, Музика
|
![]()
Тикер в 05:00 ч.
Кели Улф напусна рехабилитационния център само два дни след постъпването си. Бившата съпруга на Скот Улф потвърди новината пред Page Six, като разкри, ...
|
![]()
Авансцена
Лора Джеймс е художник, който не се страхува да говори за болезнени истиниНай-ярките й произведения, като серията „Американска история“, са посветени на болезнени събития и теми, които се опитват да бъдат премълчани или изопачени. „Not Even Past“ е една от най-силните й творби. В „Inheritance“ Джеймс показва сцена в дома на бяла богата фамилия, където чернокожи работници са принудени да работят, докато техните господари се забавляват.
Костадин Новаков
| 10 Септември 2025, 00:50 ч.
![]()
Лора Джеймс е художник, който не се страхува да говори за болезнени истини. В нейното студио в Бронкс, тя създава произведения, които разказват за американската история, за расата, за несправедливостта. Тя не чака разрешение от институциите, а действа сама, като използва изкуството като средство за промяна и съпротива. Всяка нейна картина е като свидетелство, като паметник на онова, което не трябва да бъде забравено. Най-ярките й произведения, като серията „Американска история“, са посветени на болезнени събития и теми, които се опитват да бъдат премълчани или изопачени. В тях тя показва жестоки сцени на расова насилие, полицейска бруталност и системна дискриминация. Тези картини не оставят равнодушни, те изискват размисъл и диалог. „Not Even Past“ е една от най-силните й творби. Тя изобразява дърво, на клоновете му висят тела на линчувани чернокожи, а в основата — имената на жертви като Брандън Тейлър и Сандра Бланд. Това е мощен протест срещу забравата и омаловажаването на миналото. Художничката настоява, че историята никога не е мъртва, а е част от нашето настояще. В „Inheritance“ Джеймс показва сцена в дома на бяла богата фамилия, където чернокожи работници са принудени да работят, докато техните господари се забавляват. Детайлите като окови, муцуна и изкривени лица подсказват за дълбоката връзка между миналото и настоящето на робството и експлоатацията. Тази картина е като предупреждение за наследството, което все още тежи върху обществото. Използвайки ярки цветове и народни мотиви, Джеймс съчетава традиционни техники с политическо послание. Тя черпи вдъхновение от фолклор и мексикански мурали, за да направи трудните истории по-достъпни и разбираеми за широката публика. Така изкуството й става мост към глобалните борби за справедливост. Тя вярва, че изкуството трябва да служи като свидетелство и като средство за образование. В условията на цензура и историческа изопачаване, творбите й са като маяци, които напомнят за важността на паметта и борбата. За Джеймс, отказът да се гледа на миналото като на нещо отминало е акт на съпротива и надежда. Тя не претендира, че има всички отговори, но е убедена, че трябва да се изправим срещу истината. Всяка картина е като глас, който казва: „Не забравяйте“. В свят, където расовата омраза и несправедливостта все още съществуват, нейното изкуство е като бойно кръстосано оръжие за памет и промяна. Творбите на Джеймс са не само израз на личната й позиция, но и призив към обществото да не забравя уроците на историята. Те ни напомнят, че борбата за равенство и човешки права е непрекъсната, и че изкуството може да бъде мощен инструмент за тази борба. В този контекст, нейното изкуство е и форма на гражданска позиция, която настоява за справедливост и памет. Всяка картина е като бойно знаме, което ни приканва да не гледаме на миналото като на нещо отминало, а като на част от нашето настояще и бъдеще. За Лора Джеймс, изкуството е начин да се бориш, да запишеш историята и да я направиш достъпна за всички. В свят, където историята често се изопачава или забравя, нейният глас е важен и необходим. Тя напомня, че паметта е нашето най-силно оръжие срещу забравата и несправедливостта.
Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща.
Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
|
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева |
![]() |

YNW Bortlen приема сделка преди съдебен процес за убийство, YNW Melly остава в затвора
|
![]() |
Жан-Франсоа Милe рисува човека в неговата истинска същност и стойност
|
![]() |
Скарлет Йохансон включи истински оцелели от Холокоста във филма си "Eleanor the Great"
|
![]() |
Устойчивостта като изкуство и общност в сърцето на SUNY New Paltz
|
![]() |
Малките галерии в големия град: новият път към устойчивостта
|
![]() |

Време за четене - месец Септември
Препоръчани заглавия |

Кели Улф напусна рехабилитация след два дни, обвинена в тормоз и разкриване на лична информация
|
![]() |
YNW Bortlen приема сделка преди съдебен процес за убийство, YNW Melly остава в затвора
|
![]() |
Тялото в колата на D4vd открито в Лос Анджелис, разследването продължава
|
![]() |
Израелският удар в Доха поставя под въпрос бъдещето на културния и политическия баланс в Персийския залив
|
![]() |
Тъмната страна на елита разкрита чрез рисунки и бележки за Епстийн
|
![]() |